A Rezult English Courses hatékony módszert kínál minden tanulójának. 

Amikor azt gondoljuk, hogy létezik módszer, ami egyedülálló és az igazi, akkor tévedünk. Lehetetlen meghatározni olyan módszertant, amely mindenkire nézve egyformán üdvözítő lenne. És ez a megállapítás még inkább megállja a helyét magántanulók esetében. Természetesen rengeteg különböző megközelítés létezik, hogy hogyan lehetne a legkönnyebben eljutni a célba, azonban egyet ezek közük kiválasztani és következetesen erőltetni, nemhogy nem eredményes, de sokszor inkább árt, mint használ.

A sokféle módszer ismerete és megfelelő alkalmazása viszont elengedhetetlen a nyelvet tanító számára, a legtöbbször úgy, hogy ebből a hallgató szinte nem is vesz tudomást. Mivel mindenki különböző adottságokkal és képességekkel rendelkezik, a tanár legfőbb feladata megtalálni a tanulójának legmegfelelőbb módszereket. Ezek a módszerek természetesen nem állandóak, hanem a különféle hatásoknak megfelelően, akár alkalmanként is változhatnak.

Az éppen alkalmazott módszert alapvetően három dolog határozza meg. A nyelv maga, a tanuló és a tanár. Az idegen nyelv, az azt elsajátítani igyekvő emberek körében, talán legkevésbé „becsült” része a nyelvtan. Nem éppen a kedvenc időtöltéseink egyike, otthon ülni, gubbasztani a nyelvtan könyv felett és magolni egy idegen nyelv bonyolult szabályait. Ráadásul sokszor állunk értetlenül valós, „beszélt”, szituációkban, hogyan lehet, hogy amit nagy kín-keservesen megtanultunk írott szövegekből, az a párbeszédekből hiányzik, vagy teljesen másképp hangzik. Ilyenkor sokszor felmerül a kérdés: szükség van-e egyáltalán a szigorú szabályokra.A másik fontos része a nyelvnek a szókincs. Ez már inkább ínyünkre van, hiszen csupán a szavak jelentésének ismerete sikeres kommunikációt eredményezhet (és kellemetlen helyzeteket is okozhat természetesen). Persze egyáltalán nem mindegy a szavakat tartalmazó szöveg forrása: tudományos, irodalmi (regény), újságcikk, előadás, hétköznapi. Elengedhetetlen továbbá a különböző szóösszetételek ismerete, mivel ezek igen gyakran előfordulnak az angol nyelvben. A nyelvhasználat szintén meghatározza beszédünket, írásunkat. Hogy megfelelő formulákat használunk-e, a helyszín (kocsma, könyvtár), a résztvevők (haver, szülő, főnök), a nem (férfi, nő) és a téma (foci, vallás) is befolyásolhatja.

Ami a tanulók különbözőségét illeti, a legegyértelműbb tényező a kor. Míg gyerekek esetén a cél „csupán” az idegen nyelv megkedveltetése kell, hogy legyen játékos, barátságos formában, tizenéveseknél számítani kell bizonyos  dacossággal mindenféle próbálkozással, témaválasztással szemben. Felnőtt korban már kialakult határozott véleménnyel találja szembe magát az oktató, míg idősek esetén egy lassúbb, alaposabb, türelmesebb megközelítés javasolt.

Az évek számától függetlenül rendelkezünk más-más adottságokkal, ami meghatározhatja előrehaladásunkat a nyelvtanulást tekintve. Nem szabad továbbá figyelmen kívül hagyni az egyén stílusát sem. A kommunikatív tanuló könnyebben szólal meg és használja bátrabban az új szavakat, kockáztatva az ezzel járó gyakoribb hibázási lehetőséget is. Az inkább egyedül tanuló magabiztosabb tudását illetően, hátránya azonban sokszor a szakszerű ellenőrzés hiánya. Ennek ellentéte a konformista, aki inkább támaszkodik külső segítségre, hiszen igényli az irányítást. Gyengéje az önálló nyelvhasználat kialakulásának hosszabb időtartama.

A motiváltság tényező meglehetősen összetett. Forrását tekintve kedvet kaphatunk vagy szükségét érezhetjük az angol tanulásnak utazás, munkalehetőség, de továbbtanulási céljaink elérése miatt is. Belső motiváltság minden tanuló esetén egyéni körülmények hatására alakul ki. A külső motiváltság, legnagyobb mértékben, a tanár felelőssége, különféle segédeszközök használata révén. Az internet alapos ismerete és megfelelő alkalmazása bámulatos lehetőséget nyújt a felkészült oktatónak témák, videók, képek, szótárak formájában. A technika ilyenfajta beépítése a tanórák menetébe elengedhetetlen. Emellett a siker talán legfontosabb záloga a nyelvtanár hallgatóihoz való hozzáállása. Ez nem tanítható, viszont olyan pluszt biztosít, amely segítségével kialakul egy közvetlen, gátlások nélküli kapcsolat, ami lehetővé teszi a tanuló számára, hogy bátran megszólaljon egy idegen nyelven.

A cél meghatározása nagyon fontos amikor rászánjuk magunkat az angol nyelv elsajátítására, de önmagában nem elegendő. A célt fenn is kell tartani. Mindannyian ismerjük azt az érzést, amikor már sokadszor próbálkozunk, újból és újból nekivágunk egy kitűzött célnak, de valamiért elveszítjük lelkesedésünket. A célt nap, mint nap látnunk kell és ha szükséges ismételten módosítanunk kell, azért, hogy a végén megérkezzünk.

A tanár, csakúgy, mint a hallgató egyéni képességekkel, sajátos természettel bír, ami azonban nem „mentesíti” Őt attól a kötelezettségétől, hogy tisztában legyen és alkalmazni tudja azokat a különböző szerepeket, amelyek bizonyos helyzetekben szükségesek ahhoz, hogy tanulójából a lehető legtöbbet hozza ki az idegen nyelv elsajátítása folyamán. Ezen szerepek kiválasztását sokszor a tanuló adottsága, stílusa éppen úgy megszabja, mint a téma tartalma vagy a nyelvi szint. Minden óra többféle szerep alkalmazását, összeillesztését követeli meg. Irányító, szervező, értékelő, segítő, résztvevő, oktató, megfigyelő szereplőként egyaránt meg kell felelni, de gyakran tekintenek forrásként is a tanulók oktatóikra.

A Rezult English Courses nem próbál az egyetlen, szokatlan, senki más által még nem alkalmazott módszert felmutatni, sokkal inkább hiszünk a már korábban kidolgozott és bevált módszerek használatában, mindig szem előtt tartva azt a hittünket, hogy a nyelv elsősorban azért van, hogy megértessük magunkat és megértsünk másokat, vagyis sikeresen kommunikáljunk számos, különböző valós élethelyzetekben.